Scouting Stadskanaal

Home Over ons Verhuur Praktische informatie Agenda Contact

hieronder staan de praktische zaken van Scouting Stadskanaal

Hieronder staan de categorieën waarin wij veel vragen krijgen, staat uw vraag er niet tussen kunt u contact opnemen met Scouting Stadskanaal via de Contactpagina

Interesse?

Je mag bij Scouting Stadskanaal 3 keer gratis komen kijken. Je kunt dan zelf ervaren hoe leuk Scouting is. Als je wil komen kijken, neem dan contact op met het betreffende leidingteam links van een speltak waarin je qua leeftijd thuis hoort. Zij nemen dan contact met je op om af te spreken wanneer je kunt komen kijken

Nieuw! Wat nu?

Bent u een ouder van een nieuw lid bij scouting Stadskanaal dan is hier de checklist.
  • Wilt u uw kind inschrijven vraag dan een inschrijfformulier aan de leiding van uw kind
  • Schaf voor uw kind de juiste kleding aan, hier valt de scoutfit onder maar ook goede schoenen.

Contributie

Elk lid van scouting stadskanaal betaald per jaar €135,- aan contributie, deze kosten worden gebruikt voor de onkosten die worden gemaakt bij de gewone opkomsten. Dit bedrag is voor elk speltak hetzelfde.

Kampen

Om de kampen en weekendjes te kunnen bekostigen vragen we van de ouders ook een bijdrage voor de weekendjes en voor kampen, deze kosten worden gebruikt om de onkosten die een kamp of weekendje met zich meebrengt.

Benodigdheden

Daarnaast is de derde catogorie de spullen die eenmalig aangeschaft dienen te worden voor scouting, denk hierbij aan een tas, blouse, das, slaapzak, matje etc.

leergeld

Als scouting Stadskanaal hebben we ervaring met stichting leergeld, voor vragen kunt U contact opnemen met penningmeester@scoutingstadskanaal.nl

uniform

Elke scout van Nederland draagt het scoutfit met een das, een das is een accessoire die elke scout van Nederland draagt. Een das is voor elke groep anders en zo kun je dus zien bij welke groep een scout hoort, bij scouting Stadskanaal hebben we twee dassen, de jongens hebben een schotse das met een blauw driehoekje, de meiden hebben een donkerblauwe das met een schots driehoekje. Scouting Stadskanaal heeft twee soorten dassen omdat scouting Stadskanaal uit twee groepen bestaat een meidengroep en een jongensgroep die samen zijn gevoegd tot Scouting Stadskanaal. Het uniform ziet er als volgt uit:

Hierboven staande uniform is het uniform hoe het vanuit scouting Nederland wordt voorgeschreven om de insignes op te naaien. Alle leden van Scouting Nederland dienen bij elke scouting-gelegenheid een uniform aan en de das om.

geen persoon ingelogd Login

Komende Activiteiten

Hieronder staan de komende activiteiten beschreven.

Geen activiteit bekend